10. december 2004 00.40 WEB

Webylon

Webylon som práve prečítal. Zaujal ma serverový filter "bake", ktorý by mohol priamo servrom posielať jednotlivým prehliadačom ich verzie stránok, pričom rozlišovanie sa dá robiť vetvením priamo v dokumente.
Bohužiaľ jediná možnosť je spoliehať sa na Useragent string. Koniec koncov iná neexistuje.


Autor si sťažuje, že by bolo vhodné využiť schopnosti http protokolu, čo sa ale akosi nedeje (žiadny prehliadač nevyužíva). Takže prax je taká, že ani jeden prehliadač nepošle web serveru informácie typu "pozor, nepoužívam javascript, nemám flash, mám malé rozlíšenie".


Keď mám pravdu povedať, a súhlasím s názorom, že práve webmaster má potiť krv, potom by som asi preferoval "media type" definované v CSS (pretože vlastne celkom dobre fungujú). Možno je to čistejšie (štýlopis pre rodinu-typ koncových zariadení). A možno nie (nevyužije propagované schopnosti prehliadačov a netýka sa samotného kódu). Poznámka o potení krvi sa má týkať aj toho, že ak používam CSS, potom ho mám používať aj s rozlíšením media type ;-) aj keď screen sa vlastne týka majoritného použitia, už u media print to nemožno tak bohorovne vyhlásiť (že sa nepoužíva tlač stránok by som netvrdil).


Spomenul aj niečo, čo už napadlo aj mňa: úbohé formuláre a zatiaľ nerealizovaná sémantika - hlavne v dokumente oddelené prvky stránky ako menu, hlavička, pätička, hlavný obsah a pod. (podľa mňa by to totiž uľahčilo niektoré možnosti spracovania dokumentov). Ale to sú len nepraktické fantázie ;-)


Bake ide smerom "obohacovania" a "vetvenia" kódu a beriem ho ako inšpiráciu na budúce patlanie sa s webservrom :-) Len musím začať dôverovať User Agentovi ;-)


O zvyšku poviem len toľko, že si to prečítajte, ja som to urobil a neľutujem ;-)


Autor webylonu si celú akciu zjavne premyslel a naplánoval), takže plním jeho príkaz a zúčastňujem sa fázy 2. ;-) via Yuhů, ktorý zrejme patril medzi oslovených ;-)


PS: validátor je pomôcka, nie cieľ ;-)


Pokiaľ sa ti zdá, že tento článok by sa hodil do výberu zaujímavých stránok, tak ho sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Komentáre k obsahu príspevku:

Chcete napísať nesúhlasný komentár? Prosím, zvážte nasledovné: je šanca, aby niekto zmenil Váš názor alebo chcete iba trvať na svojom? V prvom prípade sú Vaše slová vítané.

Chcete urážať? Nepíšte sem urážky a invektívy. Každý, kto na týchto stránkach publikuje je automaticky (doplňte vhodný výraz). Takže už to všetci vopred vieme, čo si myslíte a preto sa neopakujte.

  1. [1] dusoft, 10. december 2004 14.14

    Podvratne aktivity budu potrestane! W3C uz vysiela svojich agentov na zaistenie autora tohto pamfletu. Vsetkych prisluhovacov Webylonu neminie zasluzeny trest. Budu nuteni pouzivat povinne specifikaciu HTML 3.0 Frameset na svojich strankach s tagmi ako FONT, B a podobne.

    Diskusia je dobra, ale obracat realitu a vyvoj je neschopnost vidiet dalej a neschopnost chapat, ze W3C je iba prostriedok, nie ciel.

    Chybajuca semantika a primitovnost formularov nie je dosledkom cinnosti W3C, je to iba dosledkov vyvoja v oblasti prehliadacov. Opytajte sa autora Webylonu za 5 rokov. Ci stale bude zaspaty v roku 1998 a servirovat rozne verzie stranok roznym prehliadacom. Alebo sa pre istotu k svojmu veldielu v tej dobe ani neprihlasi.

  2. [2] dusoft, 10. december 2004 14.16

    A BTW: ked pisem \n\n (dva tvrde linebreaky), tak ich chcem vidiet ;-)

  3. [3] Nothing, 10. december 2004 14.51

    W3C na té sémantice pracuje už docela DOST dlouho na to, aby v této oblasti vyrobilo aspoň nějaký pokrok ... zatím nevymyslelo nic lepšího, než přejmenování B na STRONG :-)

  4. [4] rony, 10. december 2004 15.00

    [3] ja by som to povedal takto: w3c si urcite uvedomuje, ze pokial cokolvek nie je aplikovane, tak je to len teoretizovanie, nemam dovod w3c obhajovat ale poviem to co som povedal:

    zrejme je potreba teoreticky posuvat vyvoj - zrejme uz nestaci aby komusi na hajzlovej mise napadla nejaka znacka a k nej naprogramoval prehliadac rovno ;-)

    viac sa mi vidi predstava, ze aspon nejaky zaklad dodrzuju vsetci a snahy odputat sa od toho chaotickeho rozvoja, kedy sa trosku zivelne presadili niektore znacky, ku comusi, co aspon trosinku zavana koncepciou.

    problem je v tom, ze je tu x zariadeni, x serverov, x nastrojov a to vsetko robi x ludi, takze metoda ako docielit aspon formalnu dohodu je hodit to "na papier".

    podla mojho nazoru vela tych "co mate s tou validitou" si tiez moc daleko nevidi od nosa, pretoze ak napriklad ja som "validista", tak chapem vyznam "validatora" v niecom inom ako v cielovom stave dokumentu. je to pomocka pre vyvoj a za predpokladu, ze validator odraza aj sucasny stav koncovych zariadeni, mam aspon formalnu sancu mat ten vysledok podla poziadavok: dokument sa zobrazi v zariadeni, ktore prehlasuje, ze "ten format viem". a zasa ked idem programovat koncove zariadenie ,tak sa oprem o nejaky papierovy dokument.

    obratim to takto. kdesi v Parizi je etalon jednotky sustavy SI. Co myslite k comu je dobry?
    Nikto ho nepouziva ale aj tak k niecomu dobry je.

  5. [5] dusoft, 10. december 2004 16.11

    Suhlasim.

  6. [6] Jakub Srb, 10. december 2004 20.33

    Webylon ukazuje, že XHTML je zkrátka blbě navržený. A že W3C je do značné míry škodolibá organizace, která předělává fungující technologie do jiné podoby. Vizte třeba článek C05, Evangelium zapomnění.

    Ad SI etalon: Je zcela k ničemu. Soustava SI nyní běží jen ze setrvačnosti, máme přírodní jednotky Plancovy délky a Planckova času, které by stačilo vhodně znásobit.

  7. [7] rony, 10. december 2004 21.27

    [6] Jakub, tiez sa tam pise, ze nie vsetko je cierne alebo biele. Podla mna ani webylon ani ortodoxny zastanca neexistujucich standardov to nevidi realisticky ;-)

    Opakujem znovu a dokola: vyznam institucionalizacie tu nejaky je. pokus vytvorit dohodu a pokus drzat sa jej ma svoj zmysel.

    Spoliehat sa, ze uplne vsetko sa "akosi zivelne" uhadze je blbost - nemusi to tak byt vzdy a najma ak programujes, tak vies aka dolezita moze byt dokumentacia, najma ak pracujes teamovo.

    Ad tvoje vysvetlenie na etalon: A PRECO TO NEZMENIME? HA?
    (pripomeniem: preco nezavrhneme uplne bordel v html a nevytvorime si nieco poriadne?)

    Ak mi na obe odpovies rozporne, potom tu nie je cosi v poriadku ;-)

    ad: xhtml - nemyslim si, zeje blbo navrhnuty, je iba menej odlisny od html ako by si si zelal (skodoradostne alebo radostne).

  8. A tvoj názor?


funkcionalita - kto by bol spokojný s obyčajnou funkciou, ked môže mať rovno funkcionalitu? Je to dlhšie, znie to odbornejšie a dajú sa za to naúčtovať väčšie peniaze, keď posielame faktúru za nové webové stránky. Malý bullshitový slovník



Čítal som

Stručne komentované stránky, ktoré ma zaujali:

  • Armáda - Právne postavenie profesionálnych vojakov - otázky a odpovede … 19.14 [odkazuje na Spravodaj - tak toto je nieco ako dakujem] táto stránka je určená predovšetkým na šírenie a poskytovanie právnych stanovísk a vysvetlení k problematike právneho postavenia a výkonu štátnej služby profesionálnych vojakov. Pokiaľ aspoň jednému z Vás tieto informácie pomôžu vyriešiť svoj problém, má moja aktivita zmysel a spravovanie tejto webovej lokality nie je stratou času.
  • Fotky z koncertu Jean Michel Jarre od thijsta & Brana • Drom.sk 14.12 fotky z kosickeho koncertu
  • Hudba mého mládí « hmmm… 22.06 Tento nápad jsem si vzal od Misantropa. Nasbírat na youtube písničky, které spolu nějak souvisí. Tyhle souvisí s mým dospíváním.
  • Open Source fanatici vyšlápli proti BBC 12.56 Dalsi moj komentar k autorovi.
  • V Bombaji útočili teroristi. Rukojemníci sú v horiacom hoteli 07.59 Pri šiestich útokoch zomrelo najmenej 101 ľudí, z toho najmenej šesť cudzincov, zranených je 200-300 ľudí.
  • The Index.htm thread for Popcorn Hour 09.23 Velmi zaujimava rozsiahla tema diskusii okolo index.htm v PCH - spusta sa okamzite po nabootovani PCH ak je v roote.
  • Movable Type po rokoch | OttY@page 14.23 Z neistej príčiny som sa rozhodol, že si bližšie obzriem ako sa darí Movable Type („MT“), CMS napísanom v Perli, ktorý dnes nie je veľmi „IN“, aspoň v našich končinách (platí pre Perl aj pre Movable Type). Z dôvodu lepšieho ohmatania som si ho nainštaloval na hostingový server a trochu som sa pohral.
  • Dita Von Teese - Playboy, december 2008 12.58 Ditka v sete rozne ladenych fotografii.
  • Kázeň musí být V. 12.58 Evžen vypadal zdrceně. Už zase v dobrém úmyslu, sám v roli poškozeného, porušil zákon. Protože věděl, že zákony se mají respektovat a navíc z toho neviděl cestu ven, zvláště poté, co se sám přiznal do protokolu, opět mužně přijal udělený trest. Je teď bez rádia, bez okénka, bez stěračů, bez poklic a bez antény, navíc ještě bez řidičáku a o pět tisíc lehčí.
  • 2.2 Firmware Now Available in iTunes 12.58 The newest version of firmware is now available in iTunes, version 2.2. We’re installing now on a test phone and will be providing screen shots and a direct link as soon as possible.
  • Je čas na redefinici přístupnosti 11.15 Jestliže si nemohu jedním kliknutím přenést vlakový spoj z IDOSu do svého googlího kalendáře, není pro mne IDOS dostatečně přístupný.
  • Web - metody nahrazování standardních fontů - Chaos sanctuary 20.21 Standardní fonty se nahrazují především v hlavičkách a krátkých textech. Žádná z dále uvedených metod – sIFR, facelift (flir), typeface.js a font-face/CSS - není vhodná pro delší text. Všechny tyto metody jsou relativně nové a stále se vyvíjejí.
  • Nechte je padnout - Bloc 15.49 Ekonomická krize stejně jako každá správná choroba míří do další fáze. Zprávy z trhů už nejsou katastrofické, pouze špatné, pokles burz už není střemhlavý, ale pouze mírný a setrvalý, firmy nehlásí nečekané krachy ze dne na den (viz Lehman Brothers), pouze propouštějí po desetitisících a pouze hlásí snížení výroby či odbytu o pět, deset, dvacet procent.


kde to ste?

príspevky

média


Čítaš Spravodaj? Klikni na Surf.sk!

WebHosting: WebServer.sk

Na také to domáce ukladanie veľkých súborov Kotuha.com

Dva šifrované gigabajty zadarmo pre vaše súkromné zálohy na mozy

Späť na obsah