Nová trať v Real Racing 3 (text)
Tretia generácia najlepšej závodnej hry pre iOS si už vytrpela svoje. Niekoľko mesiacov pred uvedením nás masírovali sľubmi o úžasnom prevedení, realistickej jazde a skvelých autách. Splnili to.
Lenže k tomu sa pridal predaj hry gigantovi EA a… a klasický model skončil.
FREMIUM
Nenávidený systém „zbierania“ virtuálnych drahokamov, ktoré akoby mimochodom si môžete dokupovať. Alebo živoriť a hru obmedziť na neustále šetrenie, nemíňanie, naháňanie zostatku.
V skutočnosti ide o nákupy z aplikácie. Systém, ktorý do iOS pribudol po klasickom spôsobe nákupe aplikácie.
Pôvodne pekný účel na nákupy rozšírení hry, či na obmedzenie existencie skriplených FREE demoverzií sa zmenil
na katastrofu.
Čelom k realite je tu však katastrofálna situácia bežného predaja aplikácií. Nejde ani tak o to,
že si 90 či viac percent hráčov hru ukradne. Problém je či tých zvyšných pár percent uživí vznik takejto aplikácie.
Nehovoriac o tom, že tento pomer odrádza vývojára dať do aplikácie naozaj všetko alebo či len splní zadanie.
A tak nás v tretej generácií Real Racing prekvapili hrou zadarmo ale v skutočnosti hovadsky drahou.
Na začiatku v nadšení vydrbeš pridelenú menu. Tu ju voláme helmy. Kúpiš si jeden voz a po prvej jazde zistíš
o čom táto hra je.
O čakaní.
Majstrovstvá sveta v čakaní.
Iste. Dáva logiku, že zničené auto treba opraviť. Rovnako sa dá pochopiť, že objednať nový diel tiež čosi potrvá.
Lenže autori sľubovali časovo posunutý multiplejer. Vraj čosi úžasné.
Skutočnosť sa trochu líši. Miesto reálnej jazdy môjho kamaráta je to kompletne robotia jazda. Dokonca sa nedá uveriť ani konkrétne najazdeného času protivníka. Merali sme to a vyšlo nám, že hra buď umelo znižuje výkony protivníkov alebo vyberá ich slabšie výkony.
Jediné čo sedí je snáď iba farba ich áut.
Jazda robotov by až tak nevadila. Lenže jak jeden tak posledný, všetci jazdia rad za radom ako z kopírky.
Predbiehaš ho a on ide do teba bokom a naráža. On predbieha a jasne, naráža do teba. Kde sme? Demoličná párty?
Prečo nemáme hociaj platený multiplayer? Ale skutočný, živý? Iste, v dvojke som ho dlhé mesiace vášnivo využíval pričom som zaplatil jednu sumu ako ten istý človek, ktorý si hru dal niekoľkokrát a skončil.
Myslím, že by sa dal vymyslieť znesiteľný model platenia helmami za živé závody. Vrátane cien pre víťazov.
Alebo aspoň trošku zábavnejší protivníci, ktorí robia viac než počítačom nedomyslené chyby. Idete si tak americkým oválom a roboti nezvládajú časy najazdené ich hráčmi. Tak autá v zákrutách v snahe aspoň simulovať ich dojazd odlietavajú do zvodidiel.
Pred zákrutami skoro brzdia a VŽDY rovnako.
Nevadilo by mi to, no na zarobenie virtuálnej meny potrebujem niektoré závody pravideľne znovu a znovu odjazdiť.
Hra prešla updatom svojej logiky a predošlé slušné zárobky tých, čo mali v Gamecentre veľa priateľov skončili.
Nakoniec už len stručne: hra má niekoľko typov závodov, niektoré nemajú oporu v realite. Niektoré z nich sú vďaka spackanému nastaveniu pravidiel závodu znemožňujú protihráčom umiestnenie napriek nadpriemernému výkonu.
Napriek všetkému je Real Racing 3 prevedením, grafikou, okruhmi a všetkým mimo FREMIUM doslova úžasná vec, ktorú nemožno vynechať.
Onedlho ďalší update prinesie nový okruh v Dubaji. Naozaj načase lebo už ma všetky nesmierne nudia.