elitaPoznate zaujimave weblogy?

Zostavuje sa slovenska bloggerska elita pre rok 2008

Minuly rok Vas zaujala, co nove bude teraz?

8. august 2006 21.00 BULVAR

Kvák kvák - nepríjmu vás do práce?

Takže letná mediálna mašinéria začala vetou "pokiaľ vás do práce neprijali pre fajčenie, nejde o diskrimináciu" akože "vyjadrenie EÚ".

Niečo sa mi na tom nezdalo, no vzhľadom na akúsi spoločenskú gloriolu beztrestnosti "pohonu" na fajčiarov, som bol ochotný tomu uveriť aj ja.

Lenže chyba lávky. Samozrejme išlo o jedinú tetu poslankyňu, ktorej osobné vyjadrenie bolo interpretované ako zákon akejsi neviditeľnej európskej únie, pomaličky platnejší ako všetky zákony všetkých členských krajín.

Veľká škoda, už som sa tešil ako budem ukazovať prstom na samozvaných "ochrancov", ktorí by si radi po rokoch v úzadí konečne mohli pozvať sudcu Lyncha do čela a ako ich budem osobnostne, psychologicky a aj psychicky znevažovať. Nie nič také sa nakoniec nedeje.

Európska komisia je proti diskriminácii fajčiarov a odmieta tvrdenia niektorých médií, ktoré v uplynulých dňoch informovali, že podľa EK je tento druh diskriminácie v poriadku a Brusel jej dáva zelenú. EK v dnešnom vyhlásení označila takéto informácie za nesprávnu interpretáciu jej postoja.

Viac EÚ protestuje proti tvrdeniam, že podporuje diskrimináciu fajčiarov

A samozrejme sa mýlili aj dnešné večerné TV správy hlavných televízií nakoľko nezachytili demenciu... ehm, dementovanie ich správ.

Teším sa viete z čoho?

a) že môžem huliť kde chcem koľko chcem ako chcem čo chcem

alebo

b) že opäť raz nezvíťazila hlúposť a nezadala tak príčinu k priechodu nízkych pudov niektorých našich spoluobčanov k zvýšenej "aktivite" voči ich "obetiam"

To už si vyberte sami. Ale nechajte mi právo podľa tohto výberu Vás osobnostne zaradiť.


Pokiaľ sa ti zdá, že tento článok by sa hodil do výberu zaujímavých stránok, tak ho sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Komentáre k obsahu príspevku:

Chcete napísať nesúhlasný komentár? Prosím, zvážte nasledovné: je šanca, aby niekto zmenil Váš názor alebo chcete iba trvať na svojom? V prvom prípade sú Vaše slová vítané.

Chcete urážať? Nepíšte sem urážky a invektívy. Každý, kto na týchto stránkach publikuje je automaticky (doplňte vhodný výraz). Takže už to všetci vopred vieme, čo si myslíte a preto sa neopakujte.

  1. [1] dusoft, 8. august 2006 21.39

    Fajciarov by som urcite nediskriminoval kvoli tomu, ze fajcia, ale kvoli tomu, ze maju niekolkonasobne nizsiu produktivitu prace - napr. 6 prestavok na cigaretu po 8 minut denne = 48 minut casu straveneho mimo pracovneho procesu.
    .
    Nefajciar ma prestavky vacsinou len klasicke - WC a pod., cize cisteho casu pracuje viac.
    .
    Samozrejme, hypoteza predpoklada, ze produktivita je u fajciara a nefajciara rovnaka (v priemere by malo platit).

  2. [2] ZZ, 8. august 2006 21.47

    Prave som chcela napisat to iste co tutok hore nadomnou :)
    Mna v minulej praci doslova a do pismena sralo, ze ja si makam a zvysok si pohulieva vonku ale pritom sme koncievali a zacinali rovnako.
    A este nieco: preco je vzdy na clanku tak strasne vidno, ci ho pisal fajciar alebo nie? :-))

  3. [3] rony, 8. august 2006 21.55

    [1]2 to su take famy. ano pre tych, co makaju pri pase, asi mate pravdu. Moja produktivita je v mojej hlave. Netreba pausalizovat.

    Co sa tyka "prestavok", poznam ludi, co sedia na riti za monitorom a tiez ten cas "stracaju" nejako "inak". Poznam ludi, co si sediac na riti za monitorom zahraju kludne aj hru. Alebo presedia cely den diskusiami na inete. Nejdem to nikomu vycitat ale zovseobecnovat to vypocitavanim minut a oznacovanim pausalne fajciarov za menej produktivnych? To je hajzlovina.

    To nie je vobec argument ludia. Pretoze ak hovorite A, tak viem povedat B, C, D, ...

    So vsetkou uctou, uz sa to xkrat prebralo a vsetko je zavisle na konkretnom prostredi.

  4. [4] rony, 8. august 2006 21.58

    no a na druhu stranu zmysel prispevku, zamente si fajcenie kludne za nieco menej provokativne. Ten vam obom unikol. Ako sa dvihala vlna ludi, co by si radi buchli do ineho, len preto, ze je to spolocensky tolerovany sposob "nasilia" na inych.

    Ked uz nemozeme buchnut suseda len kvoli tomu, ze je trochu iny, tak preco nie posvatenim zhora za nieco "vhodne".

    uz som o tom x krat pisal.

    mylite si pojmy napriec spektrom spolocnosti. pocnuc zamienania pojmov ako hulvat a fajciar az po skryvane nutkanie "dat niekomu po drzke".

  5. [5] mayo, 8. august 2006 22.44

    rony presne tak, alebo kto chce psa bit...

  6. [6] dusoft, 8. august 2006 22.48

    Ako som pisal - je to hypoteza potvrdena mojim pozorovanim, co je naozaj malo na dostatocny vyskum.
    .
    Spomenutie hrania, diskusii, nicnerobenia - to sa vyskytuje u fajciarov a nefajciarov v priemere rovnako.
    .
    Takze, ak povies B, C, D, tak potom aj E = vsetko co povies o nefajciaroch robia aj fajciari + navyse ten cas straveny fajcenim.

  7. [7] rony, 8. august 2006 22.49

    [5] musim este pripomenut, ze nie som proti takym veciam ako je zakaz fajcenia v restauraciach, kde sa podava denne menu. to mi silne vadi pretoze sa tam striedaju ludia a proste jedni hulia inym do taniera. to nie je pekne.

    napriek tomu to ale nie je vyhradny dovod pre az taku svatu vojnu

  8. [8] dusoft, 8. august 2006 22.51

    Produktivita je u kazdeho ina, ak ty patris medzi viac produktivnejsich, o to lepsie. Ale v zavere plati Gaussova krivka, takze teba vyneguje dalsich X ludi (aj nefajciarov).

  9. [9] rony, 8. august 2006 23.44

    ta ista krivka plati celoplosne. takze ako argument to pada. naozaj - pokial ten clovek neodskakuje od beziaceho pasu, tak sa to neda objektivne "zmerat".

    zmysel clanku je hlavne v tom, ako novinari naskocili na blby kec jednej tety a vytvorili okolo toho nieco, cim to nikdy nebolo. len preto, ze to pasovalo do nejakej schemy.

    naozaj to na mna posobi ako snaha nieco si na nich najst, cim ich budes pravoplatne "bit".

    ak niekomu lezi na srdci nejaky problem, mal by ho riesit ucinne. u fajcenia je jediny moment: NEZACAT. od neho treba odvijat vsetko. cize pocnuc niecim takym ako vplyvanim na zodpovednost rodicov aby sa nespoliehali na to, ze niekto nieco za nich bude riesit. a ked uz vplyvat na existujucich fajciarov, tak ich zbytocne nedemotivovat a nedavat "lacne" dovody na argumentacnu ekvilibristiku. je to individualna a nie plosna vec. akesi nariadenia zhora nic neriesia.

    napr. by som rad vedel nakolko su cigarety kontaminovane prisadami, ktore su mimo to, co v nich ocakavam (tabak) ale plnia zamer vyrobcu.

    mne napr. pred rokmi prisli smiesne opatrenia na zakazovanie reklamy na konkretne vyrobky - podla toho, co vidim to nema ucinok a iba to zbytocne ponechava financne zdroje neinvestovane v prospesnejsich veciach (mam na mysli priamu podporu kultury, sportu). ale to je na straaasne dlhu debatu.

  10. [10] rony, 8. august 2006 23.53

    [6] poviem ti to takto: rano pijes kavu - da sa to kvalifikovat ako "neproduktivne".

    niekto dalsi pije kavu a zaroven si da cigaretu.

    je ten fajciar "neproduktivnejsi" ako ten co iba pije kavu?

    a ma ta kava naozaj stigmu neproduktivnosti alebo sa zahrna medzi "dovoleny" doping?

    takze preco sa potom "pripocitavaju" cigaretkove minutky naviac k tym "beznym" prestavkam?

    alebo mame sledovat, ci kolega nefajciar netravi sranim o 2 minuty menej ako iny kolega?

    a tak sa dostavame k tomu vybajenemu argumentu, ktory roznesiem na kopytach uz len preto, ze je to nie pausalne ale individualne.

    produktivita je vecou motivacie. a motivacia zabezpeci ze aj pri suhrne prefajcenej hodine mas vykon vyssi ako cloviecik, co preklada papiere, mava mysou a zapoti sa aj na stolicke, nakoniec nevyprodukuje nic naviac. proste neporovnatelne, nedaju sa najst hodnoverne suvislosti, ktore by jednoznacne determinovali fajciarov a nefajciarov.

    uznavam iny typ argumentacie, podobne ako tie restauracie s dennym menu, kam patri zakaz fajcenia a hodne sa cudujem, ze to prevadzkovatelia proste nezavedu. ale ci na to dat zakon? cojaviem, skor nie ako ano. mna tiez otravuju sposoby vela ludi, a som si isty, ze na to sa ziadny zakon nevymysli.

  11. [11] AIF, 9. august 2006 00.38

    Nebolo to uplne presne tak, ako to pises, takze media by som nevinil.
    Problem nebol totizto v nejakej britskej poslankyni, ale v Spidlovi. Spidla vyhlasil, ze takato diskriminacia neodporuje EU, kedze ta uznava len diskriminaciu podla rasy, etnickeho povodu, viery atd.
    A Spidla nie je hocikto, je to eurokomisar, cize hovori svojim sposobom za EU a jeho slova moze zvratit az Europsky sud.
    To, ze sa Spidlova hovorkyna neskor vyjadrila, ze bol zle pochopeny uz nic nemeni na tom, ze jeho povodne vyhlasenie bolo, ze to diskriminacia nie je.
    Preto je podla mna dobre, ze sa tym media zaoberali - ak by si to nikto nevsimol, mozno by si sa potom cudoval, keby ta niekde nechceli ako fajciara zamestnat.
    Mimochodom, prestal som fajcit pred troma mesiacmi. Kym som fajcil, tak ma ani tak nestvalo, ze EU sa snazi fajciarov vyhanat na okraj spolocnosti, ale to, ze ta ista EU dotuje polnohospodarov, pestujucich tabak :-)

  12. [12] Yanui, 9. august 2006 04.21

    Prave minuly piatok uplynulo 5 mesiacov, co som "cisty". ;-) Pre ludstvo sice bezvyznamny krocik, pre moju malickost, co som 14 rokov takmer bez prestavky hulil viac ako skatulku denne je to celkom pekny uspech. Napriek tomu sa neodvazim oznacit sa za nefajciara, uprimnejsie bude "abstinujuci fajciar"...
    AD 1-3 a suvisiace: suhlas s Ronym, najmä v pripade tvorivej prace nie je mozne efektivitu merat stylom 8-16. Navyse, poznam fajciarov, ktori fajc.prestavku vedia vyuzit velmi efektivne aj na pracovne ucely (pretiahnu si kostru, na chvilku prepnu do ineho (prijemnejsieho) rezimu, utriedia si myslienky a napady, pripadne sa venuju nielen dymeniu, ale aj nejakej vhodnej intelektualnej cinnosti. ;-) To je asi ina situacia, nez banda ulievajucich sa kolegov, ktori pri kazdej prilezitosti smyknu za roh - v takychto pripadoch je cigareta skor zamienka (a to nastve). Ale to je uz skor problem firemnej kultury. Poznam aj zamestnavatelov, ktori maju asi takyto postoj: "OK, fajcis, je to Tvoja vec - ale podla mna Ta to okrada o pracovny cas cca 0,5 hod. denne. Nebudem Ti to zakazovat, ale podme to riesit upravou Tvojho pracovneho casu." Mozno toto je pristup, ktory by sa dal akceptovat, resp. by nedochadzalo k az-tak-velkemu "nasieraniu nefajciarov" - a ak si Rony, moji priatelia alebo ja dokazeme obhajit nasu efektivitu a prinos pre nase firmy pocas fajcenia... :-) preco nie?
    AD clanok: ma zmysel hovorit o tom, ze (min. obcas) sa cela antifajciarska kampan zvrhava na hon na carodejnice. Je v poriadku, ak chceme chranit nefajciarov - majme ciste verejne priestory, restauracie ktore nemaju dostatocne fyzicky oddelene priestory, atd. Suhlasim aj s tvrdymi sankciami voci tym, ktori nebudu respektovat dohodnute pravidla. Ale ak sa nahodou rozhodnem k svojmu zlozvyku vratit, nech sa mi nik nesnazi zakazovat to. Ani zakonom, ani nechutnou agresiou zo strany nefajciarov na miestach, kde som v "prave" (napriklad vo fajciarskych voznoch v IC - aj ked, kde su tie casy, ze?) Budem respektovat pravo nefajciarov, ale ziadam, aby bolo respektovane aj moje pravo slobodne sa rozhodnut. Bez toho, aby mi grupa pochybnych socialnych inzinierov z EU (no nielen) davala bilag menejcenneho jednotlivca. :-) Najmä v pripade nechutneho farizejstva, o ktorom pise v zavere aj AIF [11]...

  13. [13] Ikso, 9. august 2006 10.33

    ja si zase myslim ze fajcenie je spolocensky tolerovany sposob "nasilia"

  14. [14] 21, 9. august 2006 10.50

    jeden mily tematicky link:

    http://www.novinky.cz/koktejl/koureni-prispiva-ke-vzniku-chlupateho-jazyku_92528_rp5eb.html

    :)

    inak - som proti diskriminacii fajciarov a ked to musi byt, tak aj tych co miesto poriadnych veci bohviepreco hulia tabak.

  15. [15] rony, 9. august 2006 12.35

    [13] rovnako ako 180kilova zenska v autobuse na vedlajsom sedadle ;-)
    14 zaujimava sprava ;-) ma to nieco do seba, tiez sa rano skoro pobliju ked si steklim jazyk kefkou :)

  16. [16] Bolek, 9. august 2006 15.31

    na druhej strane zase EU v ziadnom pripade nechce diskriminovat diskriminaciu fajciarov

    ad: 3,4: zober si 2 uplne priemernych ludi s priemernou produktivitou, navykmi na ulievanie, kecanie, kavickovanie. Su uplne rovnaki a priemerni, rozdiel mezi nimi je ze jeden si robi fajciarske prestavky a ten druhy zatial pracuje. Kto sa venuje za 8 hodin viac praci?

  17. [17] rony, 9. august 2006 15.49

    obaja rovnako a priemerne?

  18. [18] Bolek, 9. august 2006 15.55

    Asi si prehliadol vetu "rozdiel mezi nimi je ze jeden si robi fajciarske prestavky a ten druhy zatial pracuje" ... Kedze su vo vsetkom ostatnom okrem fajcenia rovnaky, tak mi vychadza tych dusoftovych "6 prestavok na cigaretu po 8 minut denne = 48 minut casu straveneho mimo pracovneho procesu". Tvoje rovnake nefajciarske JA (teda vlastne TY:-)) sa venuje praci o 48 minut viac

  19. [19] Yanui, 9. august 2006 19.59

    [16]a [18] Ak je to, co naznacujes, problemom, riesenie som nacrtol v [12].
    V pripade zapisovatelky, ktorej pracovny vykon zavisi od poctu stlaceni na klavesnici :-) je navrhnuta myslienkova konstrukcia spravna. V pripade akejkolvek tvorivejsej dusevnej cinnosti moze mat Rony v [17] pravdu. (netvrdim, ze musi... )

  20. [20] Piki, 10. august 2006 18.08

    Fajčiari sa podielajú vyššou mierou na spotrebúvaní zdravotného poistenia, do ktorého solidárne prispievam. Ak môžem diskriminovať ľudí, ktorí vedome (to je dôležité), teda vedome chcú z tohto solidárneho koláča brať, tak ich budem diskriminovať. Húlenie do taniera nie je pekné rovnako, ako nie je pekné húlenie človeka, ktorý stojí vedľa mňa na zastávke... Fajčenie je kravina, rovnako ako prevziať vyhlásenie jednej poslankyne a vydávať ho za "vyjadrenie EU".

  21. [21] rony, 10. august 2006 18.37

    [20] to aj: vodici, turisti vo Vysokych Tatrach, ludia prechadzajuci na cervenu... :)
    mas pravdu, ja som iba jasne povedal, ze najdolezitejsie je posobit tak, aby clovek nezacal.

  22. A tvoj názor?






Podmienky pre Váš komentár: Tlačidlo na odoslanie stlačte 1x, v texte nenadávajte, nevkladajte linky za účelom SEO, nepropagujte, Váš text musí mať zmysel, neporušujete vlastnícke práva majiteľa tejto stránky, ste pravidelný čitateľ tejto stránky, komentujete príspevok (nie erupcie Slnka) a nemýlite si komentáre s kvákacími fórami a chatom. Používajte formátovanie TEXTILE najmä na odkazy! Rozumiete tomuto poučeniu? áno, nie alebo Týmto sa pošle komentár?



Čítal som

Stručne komentované stránky, ktoré ma zaujali:

  • SyncToy v2.0 08.28 Yes. Yes. Yes. Na kopirovanie zloziek je treba utilitu :-) [ide o feedovy hit, preto ma to zaujalo]
  • Apple iPhone Mount, iPhone 3G Mount, iPhone 3G GPS Car Mount, iPhone Car Holder 19.15 drziaky na iPhone do auta, aj bez husieho krku, rozne sposoby pripevnenia
  • Když Apple rozdává operátorům lekce v aroganci 10.51 Obratila sa karta.
  • Zahrajte sa na Google 16.58 Používate Google? Skúste zistiť, na základe akého hesla vám počítač našiel podobné obrázky.
  • Sexy Alert Box 15.48 pre javascriptove kusy kodu na webe. A preco nie :-)
  • I'm 15.45 kratky rozhovor s...
  • Nitendo Wii bude zakázáno v USA? 15.07 Velký problém pro Nitendo, které porušuje 3 patenty týkající se speciálního herního ovladače citlivého na pohyb hráče.
  • Čtvrtmilionová pokuta za spam - jen tak na ně 15.06 Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) udělil pokutu 250 000 korun firmě Ing. Libor Geyer - Hotel U Lípy za rozesílání spamu. Jde o nejvyšší pokutu za spam během několika posledních měsíců, uvedl dnes server týdeníku Ekonom s tím, že rozhodnutí je již pravomocné.
  • iPhone.cz - Krvavé zahájenie predaja iPhone na Slovensku 01.07 Po vylosovaní iphonu sa asi o desať minúť potom strhla bitka a záver bol spečatený krvavou mlákou na asfalte pred predajňou Orange.
  • Také vám chybí Copy-Paste v iPhonu? Tady je řešení 12.48 Ovšem před časem se objevila aplikace MagicPad (prodává se v App Store), mezi jejíž vlastnosti patří právě možnost kopírování textu mezi jednotlivými poznámkami aplikace. A inspirován touto aplikací přišel Zac White s nápadem, jak Copy&Paste alespoň v určité formě implementovat. Konkrétně se použije prostor na disku, do kterého mohou zapisovat všechny aplikace a tam se vytvoří soubor, který bude fungovat jako schránka pro kopírování.
  • Peter Colotka: Monopol strany bola chyba 08.29 Ideál by bol, keby sa dala skrížiť Husákova racionalita, oddanosť myšlienkam a martýrstvo s Dubčekovou nevinnou tvárou, úsmevom a ľudskosťou. Podľa mnohých však stratil Husák v straníckych funkciách, ktoré zastával počas normalizácie, politický kredit. V opačnom prípade by možno stál v národných dejinách vedľa Štúra a ďalších osobností.
  • Mio C725, XXL navigácia príde už onedlho - GPS blog.sk 22.25 Mio C725 je GPS navigácia s naozaj veľkým displejom, jeho uhlopriečka má 7 palcov čo je približne 17,8 cm a rozlíšenie 800 x 480 pixelov. Mio C725 má teda rovnako veľký displej akým je vybavený aj mini notebook Asus EeePC 701!
  • Operátoři si u iPhone 3G šachují s datovými tarify 20.45 Kolem Apple iPhone 3G je v poslední době hezky rušno. Své ceny zveřejnilo O2, po něm včera Vodafone, dneska T-Mobile a Vodafone je dneska upravil.


kde to ste?

príspevky

média


Čítaš Spravodaj? Klikni na Surf.sk!

WebHosting: WebServer.sk

Na také to domáce ukladanie veľkých súborov Kotuha.com

Dva šifrované gigabajty zadarmo pre vaše súkromné zálohy na mozy

Späť na obsah