26. marec 2007 08.50 WEB

Jeden napíše, pár desiatok doporučí, tisíce čítajú

Občas hodím niektorý z mojich šplechov na vybrali.sme okrem toho, že tam hádžem aj cudzie stránky.

Pokiaľ sa podarí prelomiť na úvodnú stránku, tak turbovýťahom je odkaz na titulnej stránke SME. To so sebou prináša vlnu návštev a vždy záleží na nadpise, aký použijem. Môžem zaujať čímkoľvek a pokiaľ nechcem ísť na istotu, tak neviem dopredu ako silne zaujmem.

Na vybrali.sme si v poslednom čase naozaj striedmo vyberám, čo tam dám. Cudzie stránky, ktoré mi vnucujú zaradenie na vybrali.sme, ponechávam agilnejším čitateľom nech sa jednoklikom realizujú. Predsa len mi trochu vadia vytapetované novinky práve z týchto sajtov. Vadia mi aj neumelé popisky z birdz (ak ich páni učíte "poďakovať" sa jednoklikovým zaradením žblebtov, tak skúste aj koordináciu vyjadrovania - tie detské výkriky plné bodiek a neopisných slov nepotiahnu).

Ale o inom som chcel. Po zaradení mojej veci za ňu môžu ľudia jedným kliknutím zahlasovať a doporučiť to na titulku. Lenže kým hlasujúcich je pár, na web mi priamo z titulky SME chodia tisíce. Pritom hlasov tam mám voči tomu "len" pár desiatok. Chvála a vďaka za všetky tie hlasy! Každý jeden si cením nech ich je len ako prstov do jednej ruky.

Čo z toho vychádza? No na internete zostáva nemenne platné pravidlo. Jedinci tvoria, pár nadšencov vie vystúpiť zo zástupu zvedavcov a vnímať cenu obsahu. A zvyšné tisíce iba prelietajú po internetových linkách.

Toto pravidlo sa nezmení žiadnymi snahami o komunitnú tvorbu obsahu. Žiadnymi nádejami, že masa tvorí obsah. Vždy zostane pravidlo - jeden vytvorí, pár ľudí ho podporí a ostatní mlčky vnímajú. Dokonca si myslím, že aj "bložínky" nie sú skutočnou tvorbou obsahu. Aj keď sústreďujú svoj záujem na špecifický obsah, nestávajú sa jedinečnými zdrojmi.

Masa tak sama potvrdzuje existenciu elitu či intelektuálnych vodcov. Mohla by sa prejaviť a vo vymyslenej "idealite" aktívne vytvárať iný obraz virtuálnej reality, no k tomu nikdy nedospejeme.

Na internet sa totiž neustále nalievajú nové "nerozkukané" masy a tie sa dajú pomerne jednoducho ovládať.

Preto sa "vybrali sme" dá chápať ako "vybrali sme pre vás" ale určite nie "vybrali STE".


Pokiaľ sa ti zdá, že tento článok by sa hodil do výberu zaujímavých stránok, tak ho sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Komentáre k obsahu príspevku:

Chcete napísať nesúhlasný komentár? Prosím, zvážte nasledovné: je šanca, aby niekto zmenil Váš názor alebo chcete iba trvať na svojom? V prvom prípade sú Vaše slová vítané.

Chcete urážať? Nepíšte sem urážky a invektívy. Každý, kto na týchto stránkach publikuje je automaticky (doplňte vhodný výraz). Takže už to všetci vopred vieme, čo si myslíte a preto sa neopakujte.

  1. [1] mekelle, 26. marec 2007 11.15

    uf, take intelektualne vyplody hned pondelok, ze si to pisal cez ikend?:))) Ale azne - absolutny suhlas s tym, co si nspisal.

  2. [2] rony, 26. marec 2007 11.56

    [1] jo jo, mekelleho dyslekticky pondelok (podla toho pisma) :-)

  3. [3] orc, 26. marec 2007 12.12

    povedal by som (samozrejme to je cisto moj osobny nahlad na veci), ze skor ako o "potvrdenie elit a intelektualnych vodcov masami" ide o vysledok mechanizmu, akym sa ludia (vacsina) dostanu na stranku s clankom vypichnutu pomocou odkazu na sme.sk - citaju sme.sk, vidia nadpis, ktory ich zaujme, preklik a su na konkretnom clanku ... precitaju, mozno aj uznanlivo pokyvkaju hlavkami, ale co dalej? zavru tab, v lepsom pripade aspon zaregistrovali, na akom webe boli, v horsom pripade nevedia ani len, ci je autor muz alebo zena. kde je v tom procese miesto na zahlasovanie o kvalite cez vybrali.sme.sk? lebo ja ho tam nevidim nikde.

    takze hlasovanie ostava len na par "priateloch z jednej ulice", co sa namotali na web vybrali.sme.sk a aktivne tam klikaju ... tisol sa mi na jazyk iny primer, ale necham tak, pondelok nie je den na expresivne opisne vyjadrenia :]

    z toho dovodu si dovolim pochybovat o tom tvrdeni, ze masa potvrdzuje tymto sposobom elity, jednoducho nie je mozne posudzovat kvalitu niecoho na zaklade nedokonale osetreneho procesu :]

  4. [4] 2ge, 26. marec 2007 12.27

    mozno podmienit docitanie clanku / pridanie komentaru / hlasovanie - najprv hlasovanim na sme/digg (napr), s tym ze by mohol byt: zaporny hlas, nulovy hlas, a kladny hlas.

    Takto ludia aspon budu nuteni hlasovat :)

  5. [5] rony, 26. marec 2007 12.35

    [3] to vsetko som vedel, nepovedal a zamlcal. a samozrejme tym nechcel popriet :-)

    v kazdom pripade to aj tak potvrdzuje to pravidlo 1:10:1000 ;-)

    [4] problem je v samotnej voli aj bez donucovania...

  6. [6] emmacore, 26. marec 2007 12.45

    Poznamka k obsahu: Suhlas.
    Poznamka k forme: Hehe, ten zaver zavana egom ;-) Keby som Spravodaj necital uz dlho, povedal by som, ze to znie ako Markoff :-)

  7. [7] rony, 26. marec 2007 12.53

    [6] neviem o com hovoris :-) ja nemam ego, ja som len taky prirodzene dobry :-)

  8. [8] Bolek, 26. marec 2007 13.38

    ...a skromny;-)

    ad [2]: mekelle sa preto tak rozkoktal, lebo ta ine.sk dava dole;-)
    http://www.statsaholic.com/spravodaj.madaj.net+ine.sk

  9. [9] emmacore, 26. marec 2007 13.40

    Ega sa treba zbavit (hovoria budhisti a taoisti ;-)

  10. [10] Samušo, 26. marec 2007 14.44

    Zda sa mi, ze s podobnym rozvrstvenim internetovej populacie som sa uz kdesi stretol, ale tam bol nejaky optimisticky zaver v duchu budovatelskeho nadsenia Web 2.0. Tiez sa mi zda, ze existuju ludia, ktori jednoducho nepocituju potrebu zapajat sa (a teda sa ani nikdy zapajat nebudu), bez ohladu na ponukane moznosti. Rad by som sa ale vyhol uzaverom o ich charaktere, mozno v reale su to iniciativni a cinorodi partaci.
    Tym vodcovstvom som si nie isty. Zda sa mi, ze respekt k autoritam, obzvlast intelektualnym, patri k inej dobe, ako k nasej.

  11. [11] rony, 26. marec 2007 15.09

    [10] prave preto som ten pomer obratom vyuzil, zneuzil a pripomenul. Je to "takzvane" pravidlo WEBu 1.0

  12. [12] Samušo, 26. marec 2007 17.46

    [11] Vidis, to je ono :)
    Ktovie, kto su ti, co len tak preplavaju webom a nikdy nenechaju ani ciarku.

  13. [13] Lila, 26. marec 2007 17.50

    A co tym chcel basnik povedat???

  14. [14] rony, 26. marec 2007 18.32

    [12] vid. komentar [13], priplavala, objavila komentarovy formular a zareagovala ako Martan na palacinky :-)

    [13] chapem, ze si tu poprvykrat a ostatnych 3000 clankov si proste nemohla precitat :-) takze podstata je v nich :-) ale mozem ti ich zhrnut do jedinej vety iba takto: ten rony je ale debil :-)

  15. [15] Samušo, 26. marec 2007 20.20

    [14] No pockaj, pockaj. To nie je take jednoduche. Prisla, obsiahla, zvitazila nad IQ testom, a predovsetkym tento "vystup zo zastupu zvedavcov" korunovala slovnym ohodnotenim kvality obsahu.
    Jej reflexiu mozeme interpretovat dvojako:
    "textu nerozumiem"
    "text objavuje Ameriku"
    (v krajnom pripade aj:
    "mas slabe verse a vycpele metafory")
    Ale teraz uz neviem, co som tym chcel povedat..

  16. [16] rony, 26. marec 2007 21.05

    [15] Tak pime! :-)

  17. [17] Anton Piták, 27. marec 2007 15.53

    Ono s "Vybrali STE/SME" je to asi ešte zakuklenejšie. Pri práci na projektoch, kde sme nasadili aj social marketing sme došli k záveru, že príspevky sú filtrované niekým. Konkretne články, ktoré ponúkajú aj predaj toho, o čom píšu sa nám nepodarilo dostať na prvú stránku i keď iné články, kde tento predaj nebol sa tam rovnakým postupom a s rovnakou skupinou ľudí dostali.

    Vychádza z toho, že buď si z tohto projektu niekto urobil svoje dieťa i napriek prechodu pod SME, alebo sa SME pripravuje hromadne predávať blogerov, viď prípad platených článkov pre martinus.sk

    Možno je načase urobiť skutočnú kópiu DIGG, ktorá bude pre všetkých, vhodná aj na skutočný social media marketing.

  18. [18] rony, 27. marec 2007 16.40

    [17] ani nemusis nic skumat, hlasujuci nemaju "rovnocennu" silu a ti, co maju najsilnejsi hlas proste na komercnejsie veci nekliknu :-)

    rovnako ma urcite posledne slovo prevadzkovatel, predsa len asi nema za ciel stat sa mekkou obchodnikov.

    sam si naznacil svoje ciele - v komernej propagacii - a priznajme si, to mame zo vsetkeho najmenej radi.

    a teoria o temokracii a socialnom marketingu? co to ma spolocne s marketingom ten digg? :-)

    mozes kludne zasponzorovat prevadzku marketingoveho diggu :-) a mozno sa presadis.

    ja vobec nekritizujem vybrali.sme

    dokonca som velmi rad, ze tam existuju KASTY bez rovnocennosti, ze sa tam vymazavaju snahy o zneuzitie vyhody aku vybrali.sme dava ostatnym :-)

    nech mam akekolvek sympatie k tebe, akonahle budem citit, ze chces vybrali.sme vyuzit hlavne na SEM, tak papa :-)

    akonahle by sme popustili na vybrali.sme anarchiu, uz by to nebolo to povznesene slovo "vyber" ale skor BORDEL.

  19. [19] rony, 27. marec 2007 18.24

    [17] mimochodom, v pravom stlpci mam cennik :-)

  20. A tvoj názor?






Podmienky pre Váš komentár: Tlačidlo na odoslanie stlačte 1x, v texte nenadávajte, nevkladajte linky za účelom SEO, nepropagujte, Váš text musí mať zmysel, neporušujete vlastnícke práva majiteľa tejto stránky, ste pravidelný čitateľ tejto stránky, komentujete príspevok (nie erupcie Slnka) a nemýlite si komentáre s kvákacími fórami a chatom. Používajte formátovanie TEXTILE najmä na odkazy! Rozumiete tomuto poučeniu? áno, nie alebo Týmto sa pošle komentár?



Čítal som

  • Průvodce typografií na webu | Interval.cz 10.36 Článek A Guide To Typography On The Web lze označit za rychlého průvodce typografií na webu. Popisuje problematiku fontů, řekne vám, které fonty lze bezpečně používat pro web, zabývá se čitelností text a na závěr nechybí stručné pojednání o budoucnosti webové typografie.
  • Nové zprávy o iPadu 08.03 Jinými slovy, aplikace iPhonu na iPadu jsou „docela dobré“, nikoli však „to pravé“. Většina firem by se sice bez potíží spokojila s „docela dobrým“, jenže Apple vždy chce „to pravé“ (zřejmě se opět projevil známý Jobsův perfekcionismus, co se týče takovýchto detailů).


kde to ste?

príspevky

média


Späť na obsah