Budete úspešný vývojár?
Otázka je okresaná, v skutočnosti je dlhšia. Zahŕňa asi takúto situáciu. Všímate si úspechy iných. Počúvate ako ten alebo tamten ZAROBIL. Na prkotine. V AppStore. A hneď kamsi bežíte a pýtate sa zle formulovanými otázkami: V čem se programuje pro iPhone na Windows?
Alebo sa zameriate na Angry Birds či iné veleúspešne predávané veci z top10. Na týchto základoch si vybudujete predstavu, že vyrobíte „nejakú blbosť“ a dúfate v motyku, čo strelí. Teda skôr si nepripúšťate, že motyky obvykle nestrieľajú.
Vlastne by ste miesto upriamenia sa na najlepších, mali sledovať „chvost“. Teda priemerných až najhorších. Nie kvoli príkladom, len si overte, či sa im nepodobáte :)
Sen o tom, ako zarobíte v AppStore by mal obsahovať triezvejšie prvky.
Príklad najlepších:
Firma prozradila, že za první den si hru stáhlo 30 000 zákazníků. Uvážíme-li, že si Apple bere 30 procent z koncové ceny, tak jen první den utržila Majic Jungle Software za Chopper 2 přes 20 000 USD.
Zbehneme o pár priečok nadol:
Hry 4×4 Offroad Racing (cena 3,99 USD) se prodalo 93 kusů za 371 USD, což jí vyneslo 76. místo.
Skoro na dne:
Dále to byla Bubble Bang (2, 99 USD) na 150. místě se 17 staženími za 51 USD
Výsledky sú v prvý deň macovského AppStore. V inom merítku to môže byť v rebríčkoch vecí pre iPhone.
Preto je dosť zaujímavé sledovať, čo radia tí, ktorí to majú za sebou:
* Robin Raszka: Aplikace v App Store se neprodávají samy od sebe
* Hellish.cz: Zkušenosti s prodejem iPhone aplikace
Po internete som našiel ešte pár dobrých rád, ktoré netreba ignorovať. Vyzerá to tak, že okrem naučenia sa programovania to chce ešte viac. Častokrát aj umenie komunikovať s Vašou cieľovkou, príprava na nespokojencov. Všade som však natrafil na to, že prvá fáza (väčšie príjmy) je najkrajšia a najkratšia. Omnoho horšia je schopnosť udržať podporu aplikácie v časoch, keď sú z nej príjmy takmer žiadne ale nároky ľudí na ňu sa skôr zvyšujú.