Ako nás nenaštvať pri publikovaní novej verzie aplikácie
Poznáte to z AppStore. Raz aplikáciu kúpite a máte ju navždy. Žiadna možnosť ako z vás vytiahnuť cent naviac neexistuje. Vývojár vyvíja aplikáciu ďalej a publikuje ju ako upgrade za ktorý nemá príjem od aktuálnych zákazníkov.
Prvým nápadom je, že to vydá ako úplne novú aplikáciu a prilepí k nej čojaviem číslo 2 alebo pridá dvojbodku a niečo ako SUPER, HYPER, MUSÍŠMAŤ.
No a všetci aktuálni klienti sa naštvú.
Ako z toho von? Pohľad kupujúceho:
1. publikuj to ako obvykle, zadarmo.
2. publikuj to ako novú aplikáciu ale zároveň upgraduj tou istou verziou aj tú pôvodnú. Noví klienti budú zmätení dvomi kópiami aplikácie.
3. To isté ako v predošlom bode ale daj ľuďom konečný termín a ak to prešvihnú, musia si kúpiť novú verziu.
4. Upgrade rieš pomocou In-App Purchase. Vymysli spôsob akým ľudí „donútiš“ k takémuto „nákupu“.
5. Presvedč vlastníka AppStore, aby ti do systému pridal kolónku na cenu pre vlastníkov predošlej verzie aplikácie. Plná by platila tým, čo ju kupujú prvý raz.
Text som napísal pred niekoľkými týždňami, no zaujímavo sa vyvinula situácia okolo tretieho pokračovania hry Real Racing. Firemint prevzal gigant EA a ako prvé spravili to, že hra je zadarmo. Na prvýkrát super.
Na druhý pohľad to v skratke vyzerá, že na bežnom hraní prešustrujete na in-app sumy počítajúce sa v desiatkach eúr. Tento model volajú FREMIUM.
Čo by sa vám páčilo najviac z mnou popisovaných bodov?